Sunday, December 11, 2011

I learn the way......

 Assalamualaikum.

Kadang kadang kita tak sedar apa yang kita buat..
kita lalai..
kita leka..
kita lupa pada  Sang Pencipta..
Seronok dengan kehidupan di dunia yang sementara..
dilambakkan dengan nikmat dunia..
kesenangan hidup..
walhal hidup di sini bukan bersifat hakiki tetapi hanyalah satu perjalanan untuk menuju ke destinasi yang pasti lebih kekal.
Astagfirulullah Al-Azim. Banyaknya dosa aku. =(



Ya Allah,
berilah aku kesempatan untuk menjadi wanita yang solehah.
yang diterima di sisimu, berilah aku kesempatan untuk menjadi yang lebih baik,
sesungguhnya aku banyak berdosa ya Allah, ampunkan aku.
Amin.


Nabi saw pernah bersabda maksudnya : “Apabila seorang wanita itu menunaikan solat lima waktunya, menunaikan puasa ramadhannya, menjaga farajnya dan mentaati suaminya , akan di katakan kepadanya masuklah ke dalam syurga dari mana-mana pintu syurga yang engkau sukai.” [Hadith riwayat Imam Ahmad dan Tobrani]






Wardina Safiyyah.

I will learn the way on how to be a better muslimah.
InsyaAllah.

2 comments: